Kriisiviestinnästä ja maineesta

Kriisiviestinnästä ja maineesta

Olin puhumassa Päijät-Hämeen Yrittäjien Suojaa itsesi ja yrityksesi -tilaisuudessa. Aamupäivän aikana tarjolla oli vahvoja asiantuntijapuheenvuoroja suojautumisen ja varautumisen eri kanteilta, erityisesti tietoturvaan liittyen. Fennian riskipäällikkö Sampsa Hakulinen, Elisan asiantuntija Jouni Aulaskoski sekä Nordean Expert in Fraud Awareness & Communication Noora Hammar kertoivat karujakin esimerkkejä ja patistivat huolehtimaan tietoturvasta ihan joka tasolla.

Tietomurroista tai muista vastaavista rikoksista harvemmin kuulemme tarinoita sellaisilta henkilöiltä, joille se on tapahtunut. Asioista kerrotaan kyllä yleisellä tasolla (tai siten, että moka on tapahtunut ei mulle, mutta kaverille!) sillä eihän kukaan halua esittää omaa yritystään huonossa valossa. Uhkana on mainehaitta.

Päätin oman esitykseni kriisiviestinnästä ja maineenhallinnasta kaiken latistavaan lauseeseen: “Parasta kriisiviestintää on, että tekee päivittäin asiat hyvin ja oikein.”

Voiko asiaa enää tylsemmin esittää? Eihän se edes pidä paikkansa, sillä kohu tai kriisi voivat alkaa ihan ilman syytäkin. No, mutta on siinä totuuden siemen. Jos asiat tekee oikein (eettisesti, vastuullisesti, lain ja asetusten ja annettujen tuotelupausten mukaisesti) niin silloin ainakin voi seisoa sataprosenttisesti oman asiansa takana. Ja se helpottaa myös kriisissä!

Jos haluat kuulla lisää kriisiviestinnästä tai varautua jo ennakkoon –  ota yhteyttä!
040 504 0031, petra.ruonakoski (@) idonea.fi

Kuva: Pexels

Linkki.